Καλλιτεχνικά απο το 4ο Γυμνάσιο



Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος των καλλιτεχνικών, και δεδομένου οτι τα εικαστικά στην ελληνική εκπαίδευση, είναι άγνωστος τόπος,
η προσπάθεια είναι, οι μαθητές της Α, Β και Γ γυμνασίου να πάρουν μια "γεύση " γύρω απο τα διάφορετικά υλικά και τεχνικές. Βασικός στόχος όμως είναι να καταλάβουν πως η Τέχνη δεν είναι κάτι βαρετό, ακατανόητο και ανούσιο αλλά ένας τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας. Πολλές φορές έχω ακούσει την ερώτηση " μα είναι δυνατόν να πάμε σε ένα μουσείο και να πούμε τι καλά που πέρασα;". Ο στόχος λοιπόν είναι, οσο γίνεται, να καταλάβουν οι μαθητές, οτι υπάρχουν διαφορετικού είδους απολαύσεις και αυτή που πηγάζει μέσα απο την επαφή με την Τέχνη είναι απο τις πιο υψηλές. 





Βασικά και συμπληρωματικά χρώματα.
Ασκήσεις για τα θερμά και ψυχρά χρώματα.
Γεωμετρικά σχήματα επάνω σε αμφορείς.


Εδώ θα βρείτε δείγματα ασκήσεων απο 
μαθήτριες και μαθητές της Α γυμνασίου στα καλλιτεχνικά


 EIΚΟΣΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ   ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

1. Με την τέχνη ενεργοποιούνται και οι οι δύο πλευρές του εγκεφάλου.
2. 33% απο τα παιδιά μαθαίνουν οπτικά.
3. Έχουν γίνει έρευνες οι οποίες απέδειξαν οτι τα παιδιά που ασχολούνται με τις τέχνες, διαβάζουν καλύτερα και παίρνουν πιο ψηλούς βαθμούς.
4.Τα παιδιά μαθαίνουν χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις και η τέχνη είναι απαραίτητη σε αυτή την διαδικασία.
5. Στο σχολείο τα παιδιά χρειάζονται χώρο να εκφραστούν.
6. Με την τέχνη αποκτούν  αυτοεκτίμηση.
8. Μέσω της τέχνης μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί τα μάτια με τα χέρια.
9.  Η τέχνη ενεργοποιεί την αντίληψη.
10. Η τέχνη τους μαθαίνει να σκέπτονται ανοιχτά και συμβάλλει στη δημιουργία ενός πολιτισμού αναζήτησης και οχι ανταπόκρισης στα κεκτημένα.
11.Η τέχνη μαθαίνει στα παιδιά οτι υπάρχουν παραπάνω απο μια λύσεις για ενα πρόβλημα.
12. Μαθαίνει στα παιδιά να λύνουν τα προβλήματα με δημιουργικό τρόπο.

13.Τα παιδιά δείχνοντας τα πράγματα που φτιάχνουν και με το να μοιράζονται τη δουλειά τους μαθαίνουν το κόσμο γύρω τους.
14.Όταν τα υπόλοιπα μαθήματα εμπλέκονται με την τέχνη ,με κάποιο τρόπο, τα παιδιά ενδιαφέρονται περισσότερο για τη διαδικασία της μάθησης.
15.Μέσω της διαδικασίας της τέχνης το παιδί βρίσκεται αντιμέτωπο με την ύπαρξη πολλών πιθανοτήτων , με την  ανακάλυψη και την ελευθερία, έτσι δεν πέφτει στην παγίδα του παγιωμένου και προβλέψιμου εκπαιδευτικού μας συστήματος.
16.Η τέχνη ηρεμεί την ψυχή μας.
17.Η τέχνη μας φέρνει σε επαφή με άλλους πολιτισμούς.
18.Μέσω τις τέχνης μπορούν να έχουν μια δημιουργική σχέση γονείς και δάσκαλοι συμμετέχοντας σε κοινές δραστηριότητες.
19.Η τέχνη σπάει τα ρατσιστικά στερεότυπα,τα σύνορα και τις προκαταλήψεις.
20.Η Τέχνη είναι αξία απο μόνη της.




Περιβαλλοντική συνεργασία με το γυμνάσιο Ορεστιάδας

Περιβαλλοντική συνεργασία με το γυμνάσιο Ορεστιάδας μήνυμα  
των καθηγητών του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας προς το 
σχολειό τους 

επίσης διαφορές δραστηριότητες στο κήπο του 
γυμνασίου μας... όπως η κατασκευή  παρτεριών από τους μαθητές.




Πατήστε το link εδώ

Η εκδρομή 4ου Γυμνασίου στην Βουλή





Η εκδρομή του 4ου Γυμνασίου στην βουλή
 με κόμικς από 

την μαθήτρια Κωνσταντίνα Μπότση Γ3

Λογοτεχνικός διαγωνισμός του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

1ου ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

4ου Γυμνασίου Κέρκυρας

Ο λογοτεχνικός διαγωνισμός του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας έδειξε ένα άλλο πρόσωπο του σχολείου μας. Παρά τη μικρή συμμετοχή των μαθητών -κάποιοι δίστασαν ή είπαν ότι δεν πρόλαβαν- όλα τα έργα που συμμετείχαν ήταν αξιόλογα και δυσκολευθήκαμε να διακρίνουμε το καλύτερο. Αποφασίσαμε να απονεμηθεί το βραβείο σε δύο μαθητές, τη Δωροθέα Ντζουβάρα και το Χρήστο Ντζουβάρα, που συμμετείχαν με το ποίημα “Χριστός γεννιέται” , και στους υπόλοιπους μαθητές να απονεμηθεί έπαινος. Σε όλους τους μαθητές θα δοθεί από το σχολείο ένα βιβλίο, ως επιβράβευση της συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και τα έργα τους θα αναρτηθούν σταδιακά στο blog του σχολείου.


“Χριστός γεννιέται”, ποίημα των μαθητών Δωροθέας Ντζουβάρα (Γ2) ΒΡΑΒΕΙΟ και Χρήστου Ντζουβάρα (Α4)

“Χριστούγεννα”, αφηγηματικό κείμενο της Σοφίας Βασιλειάδου (Α1) ΕΠΑΙΝΟΣ

“Τα πιο ωραία Χριστούγεννα”, μικρή ιστορία της Δήμητρας Διαβάτη (Α1) ΕΠΑΙΝΟΣ

“Χριστουγεννιάτικο νόημα”, ποίημα της Αλεξάνδρας Κολωνιάρη (Β2) ΕΠΑΙΝΟΣ

“Χριστούγεννα: τα λόγια που άγγιξαν καρδιές”, μικρή ιστορία της Άννας Λάμπρη (Α3) ΕΠΑΙΝΟΣ

“Εγεννήθη βασιλιάς” , ποίημα του μαθητή Στέφανου Μιχαλά (Β4) ΕΠΑΙΝΟΣ


Η επιτροπή

Μεταλληνού Δώρα
Μιχαλοπούλου Άντα
Παγκράτη Παρθενόπη
Παππά Χρυσούλα
Σάιτ Κωνσταντίνα


Χριστός Γεννιέται

Αυτό που θα σας διηγηθώ
δεν είμαι παραμύθι

γι’αυτό μην περιμένετε
κουκί και το ρεβύθι.

Αυτό που θα σας διηγηθώ
είναι μια ιστορία,

δε θα την έχετε ακουστά,
δεν είναι στα βιβλία.

Ήταν που λέτε, κάποτε
ο φίλος μας ο Γιάννης,

που είχε όλα τα καλά,
όσα στο νου σου βάνεις.

Μα οι γονείς του ξαφνικά
έχασαν τη δουλειά τους

κι αλλάξαν όλα ριζικά
στην οικογένειά τους.

Ο Γιάννης τώρα δε γελά,
έχασε τη χαρά του,

θαρρείς και γκρεμιστήκανε
όλα τα όνειρά του.

Μα όσο υπάρχουν Άνθρωποι
υ πάρχει και Ελπίδα.

Τον Γιάννη τον βοήθησαν,
σας λέω ό,τι είδα.

Υπάρχουν πολλοί Γιάννηδες
γύρω μας θα τους δούμε.

Γι΄αυτό μην το ξεχάσετε



«Όλοι μαζί μπορούμε».


Άλλο,λοιπόν,δεν πρόκειται
να σας απασχολήσω.

Ένα πράγμα ήθελα
μόνο να σας θυμίσω.

Όπου γελάει ένα παιδί,
όπου χορταίνουν οι φτωχοί,

εκεί ο Χριστός Γεννιέται

Δεν παίζει ρόλο η εποχή,
ούτε η χώρα ή η φυλή.

Μόνο οι ψυχές των πονεμένων.

Μες στο κατακαλόκαιρο
Πνεύμα των Χριστουγέννων.




                                                                   Χρήστος Ντζουβάρας
                                                                   Δωροθέα Ντζουβάρα